Kategorier

Den okrönta kungen av ryggövningar [video]

Mina favoritpass är utan tvekan när jag tränar rygg. Chins (eller Chin-ups) är min favoritövning då jag älskar att bygga bredd på ryggen.

En V formad rygg är något jag strävar efter och då är just chins en utav de bästa övningarna för att få detta.

Vad ska du tänka på när du utför chins?

  • Börja med din kroppshållning: Dra ihop skulderbladen, skjut fram bröstet, spänn mage samt rygg.
  • När du hänger ska armar vara helt utsträckta.
  • När du börjar dra upp dig så tänk alltid på att starta rörelsen med skulderbladen, sedan kommer hjälpen från ryggpartiet.
  • Gå så långt upp att du har hakan över stången i högsta läget.
  • Håll sedan tillbaka och gå sakta ned till utgångsläget, helt utsträckt.

Vill du att jag hjälper dig med din träning?

Då är du mer än välkommen att kontakta mig. Du kan nå mig på 073-344 95 61 eller på min mejl emmelie.larsson@styrkafamiljen.se.

Vill du veta mer om mig? Gå bara in på min profilsida.

Dela gärna artikeln med dina vänner:
Share on FacebookShare on Google+Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Om författaren:

Emmelié är personlig tränare. Specialist på viktnedgång samt muskelbyggnad, och har tävlat i Bodyfitness.

På bloggen kan du vänta dig att få följa hennes träning och få praktiska tips och råd kring träning och kost.

Gå till Emmeliés profil
30 dagars nöjdhetsgaranti
24h svarsgaranti av din online-PT
Styrkafamiljen Vit Logotyp